ارتودنسی و کشیدن دندان آیا لازم و ملزم یکدیگرند؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی و کشیدن دندان چگونه هستند؟ والدین اغلب از ما می پرسند که آیا فرزندشان به عنوان بخشی از برنامه کلی درمان ارتودنسی، به کشیدن دندان نیاز دارد. این سوال بسیار مهمی است؛ اما هرگز پاسخی "یک اندازه متناسب با همه" وجود ندارد. هر بیماری که وارد مطب متخصص ارتودنسی می شود، به خاطر ژنتیک و بسیار از عوامل خارجی تاثیرگذار در رشد دندان، ویژگی های دندانی خاص خود را دارد. همه ما رشد دندان و صورت را به طرق مختلف تجربه می کنیم و کسانی که نیاز به ارتودنسی اصلاحی دارند، به درمانی احتیاج دارند که کاملا متناسب با نیازهای فردی آنها تنظیم شده باشد. هنگام برنامه ریزی برای این روش درمانی، هرگز توصیه برای کشیدن دندان کم نمی شود و همیشه درصد کمی از مواردی است که کشیدن دندان در ارتودنسی برای دستیابی به بهترین نتیجه ضروری است.

با این حال، برای اکثر اقدامات ارتودنسی، تعداد بیمارانی که نیاز به کشیدن دندان دارند، به طور کلی بسیار کم است.

کشیدن دندان چیست؟

کشیدن دندان عمل برداشتن دندان دائمی یا شیری توسط دندانپزشک عمومی یا جراح دهان است. به طور کلی، وقتی دندان شیری کودک به طور طبیعی از بین می رود یا کشیده می شود، در نهایت یک دندان دائمی در جای خود قرار می گیرد تا جانشین دائمی آن شود. با این حال، هنگامی که دندان بالغ کشیده می شود، جانشین دیگری وجود ندارد و با بیرون آمدن هیچ چیز برای پر کردن شکاف، فضایی از دندان خارج می شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک دندان

چه زمانی در ارتودنسی کشیدن دندان توصیه می شود؟

رایج ترین دلیل توصیه دندان پزشک عمومی برای برداشتن دندان بزرگسالان به دلیل بیماری های دندان برگشت ناپذیر و پیشرفته مانند پوسیدگی دندان یا بیماری پریودنتال است. از طرف دیگر، یک متخصص ارتودنسی ممکن است در صورت ازدحام شدید دندان ها، بیرون زدگی دندان های جلویی یا به منظور اصلاح گزش، کشیدن انتخابی دندان های سالم را توصیه کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

چه زمانی کشیدن دندان برای بریس ضروری است؟

اگر در دهان دندان کافی برای تمام دندان های بزرگسال نباشد، لبخند کج یا بد گزش ایجاد می شود. اگر کمبود فضا در دهان وجود داشته باشد، بسته به جایی که این دندان ها می توانند فضایی پیدا کنند، ممکن است چاره ای جز رویش در موقعیت های نامنظم نداشته باشند. در برخی موارد، کشیدن یک یا چند دندان به آزادسازی فضا کمک می کند و در نتیجه با انجام درمان ارتودنسی با بریس یا ترازوی واضح، دندان ها و فک های باقی مانده به طور صحیح تراز می شوند.

جهت مطالعه بهترین مجله تخصصی ارتودنسی دندان کلیک کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: